Çok Lezzetli Patatesli Mücver



İlkbaharın yaklaşması ile sofralarımız da hafiflemeye başladı her ne kadar kızartma pek tercih edilmese de halk olarak bizim tercihlerimiz arasındadır hele ki hızlıca ve lezzetli tariflere karşı koymamız mümkün değil.
Patatesin binbir çeşit yapılışı mevcut olsa da en bilinenin tavada kızartılmış halidir.
Bu tarifte patateslerimizi lezzeti damakta kalan baharatlar ile zenginleştirerek çok kısacık bir sürece güzel bir lezzet elde ediyoruz.
Deneyecek olanalra şimdiden kolaylıkalr dilerim..
İlkbaharın tazeliği ve hafifliği hayatınıza yansıması dileğiyle..

Afiyet şifa olsun.






MALZEMELER:
3 Orta boy patates
4 çorba kaşığı un
4 çorba kaşığı Mozarella peyniri
1 büyük boy yumurta
1 adet rendelenmiş soğan
1 diş sarımsak
1 çorba kaşığı kuru nane
1/2 tatlı kaşığı tuz
1/2 tatlı kaşığı kırmızı toz biber
1/2 tatlı kaşığı pul biber
1/4 karabiber
4 çorba kaşığı sıvıyağ (kızartmak için)


YAPILIŞI:

Patatesleri rendenin kalın bölmesinde rendeleyin.Rendelemiş olduğunuzpatatesleri iki küp buz koyduğunuz suya koyup unun iyice çıkıp daha çıtır olmalarını sağlamak için biraz bekletin ardından iki adet kağıt havlu koyduğunuz süzgeçten süzerek iyice suyunu çıkartın.
Patates rendesini bir kaseye alarak diğer tüm malzemeleri ekleyin (sıvıyağ hariç).
Tavamızı orta ateşe koyduktan sonra harcımızdan alarak tavaya koyup hafif hareketlerle şekillendirerek kızartıyoruz.
Her tarafın 4'er dk kızartması yeterlidir.
Ateşin hararetli olmamasına özen gösterin ki görüntüsü altın sarısı olsun.
Kızarttıktan sonra kağıt havluya koyarak yağın fazlasından kurtularak arzu edilen bir sos veya sadece yoğurtla servise alabiliriz.
Sıcak sevis edilmesi tavsiye edilse de soğuk olarak da lezzeti çok güzeldir.




14 Comments

  1. ellerinize saglik goruntusu muhtesem.eminim tadida oyledir.ozellikle cocuklarimizin bayildigi lezzetlerden ;)
    not edilsin o haldeeeee����

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En sevdiklerimdendir kabak ile de çok şahane oluyor.

      Sil
  2. Nasıl da özledim patates kızartması falan :D

    YanıtlaSil
  3. Sevgim ne güzel bir site açmışsın. Senden çok şey öğreneceğim 😊

    YanıtlaSil
  4. fotoğraflar çok iştah açıcı.hazırlama ve pişirme suresi de çok kısaymış.pazar günkü menüme aldım.teşekkürler..

    YanıtlaSil
  5. Patates hayatımın ayrılmaz payraç-sıydı bir zamanlar. Artık hasretim ama tarifi evdekilere yapabilirim. Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  6. Daha çok kabak mücveri yaparım ama patates ile olanda çok güzel oluyor. Elinize sağlık.
    Blog takip etkinliğinden iadei ziyarete geldim teşekkür ediyorum.
    Takibe aldım. Benim WordPress olduğu için e-postadan abone olarak takip edebilirsiniz. Gelen maili onaylamayı unutmayın . Sevgiler 🌸🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tur tarifler hem pratik hem doyurucu olur kabaklinin yeri bambaskadir ama bu da cok guzel ;)
      Blog adresinizi okuma listeme manüel olarak ekledim böylece tüm yayınlarınızı görebiliyorum,severek takip edeceğim teşekkür ederim benden de sevgiler.

      Sil
  7. Mücvere bayılırım ama hep kabaklı yapıyoruz biz bu tarifi de deniyeceğim takibe aldım sizi sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kabaklı benim de favorim ama bu da içerdiği peynirden dolayı çok lezzetli denemenizi tavsiye edebilirim sevgiler🌸

      Sil