Kabak/Balkabağı Tatlısı - Püf Noktalarıyla


Mevsimlerden sonbahar tariflerden kabak tatlısı zamanı gelmiş ! :)
Marketler rengarenk boy boy kabaklarla dolu kimisi evini süslüyor kimisi çeşitli tariflerle sofrasını,ben ikinci gruptaki kişilerdenim:)


Zaman kabak zamanı burası da (yani Almanya) tabiri caizse çeşit çeşit kabağın diyarıdır,her boy her renk her tür kabak bulmak mümkün .

Markette görüntüsü ile 'al beni,beni evine aaaal' diye bağıran şu sempatik orta boy kabağı görünce onu eve alıp kabak tatlısı yapmaya karar verdim..
Hem kolay hem de çocukluğumuzun tatlılarından birisidir benim için denemek isteyenlere tavsiyemdir henüz kabaklar mis gibi her yerdeyken bu zahmeti az ama lezzeti çok olan tatlıyı yapmayan ne olsun :)

Tarif içinde çok iyi bir püf noktası da mevcut insanları kabak tatlısı yapmaktan caydıran bir faktörü ortadan kaldıran bir püf noktası..
Bakalım neymiş..

MALZEMELER

  • Arzu edilen miktarda kabak (ben küçük bir kabak kullandım yaklaşık 1kg ağırlığındaydı)
  • 1 kg kabak için 1 su bardağı şeker ekledim(çok tatlı sevenler şeker miktarını artırabilirler)
  • Süslemek için ceviz ve bal

YAPILIŞI:

  • Kabağı dilimlere ayırıyoruz
  • Ardından da asağıda yer alan videoda da göreceğiniz gibi bir sebze soyacağı ile kabuklarını pratik ve hızlı bir şekilde soyuyoruz.
  • Kabaklarımızın üzerine şekeri dökerek en az 2 saat bu şekilde bekletiyoruz.
  • Ben gece boyunca beklettim
  • Şekerimiz tamamen eriyip sulanınca kabaklarımızı fırına veriyoruz.
  • Ben pişirmeyi iki şekilde yaptım.
  • Bir süreliğine kabakları açık vaziyette pişirdim ardından da üstünü kapattım.
  • Üzerini kapatma imkanınız yoksa aluminyum folyo ile örtebilirsiniz.
  • Kabaklarımız pişip soğuduktan sonra üzerini ceviz için ve bal ile süsleyip servis edebilirsiniz.


KABAK NASIL SOYULUR - BAL KABAĞI NASIL SOYULUR?

Sizin için kısacık bir video hazırladım.


Heyecanımı hoş görün dostlar. :)


BALKABAĞININ FAYDALARI NELERDİR - NEDEN TÜKETMELİYİZ?


  • Yüksek oranda alfa ve beta karoten içerir. Bu karatenodiler antioksidan özellikleri nedeniyle savunma sisteminin en büyük yardımcılarındandır.

  • Güçlü bir A vitamini kaynağıdır ve içeriğindeki zeaksantin isimli karotenoid ile göz sağlığının korunmasına yardımcı olur.

  • C vitamini bakımından zengindir. C vitamini vücudu mikroplara, patojenlere karşı savunan beyaz kan hücrelerinin üretimini uyararak vücut savunmasına destek olur. 1 porsiyon Balkabağı (100 gr) yetişkin bir bireyin günlük C vitamini ihtiyacının yüzde 35’ini karşılar.

  • İyi bir lif kaynağı olan bal kabağı, hem kalp hem de bağırsak sağlığı açısından büyük önem taşır. Yarım fincan bal kabağı 3 gramın üzerinde lif içerir. Yüksek oranda lif tüketimi kolesterol seviyesinin düşmesine dolayısıyla kalp sağlığının korunmasında; bağırsak hareketliliğinin düzenlenmesi ile de kolon kanseri riskinde azalmada büyük bir role sahiptir. Lif tüketiminin artması ile tokluk süresi uzar.

  • Cildinizin yaz aylarındaki gibi ışıldamasında büyük bir destekçidir. İçeriğinde yüksek miktarda bulunan karotenoidler diyet yağı ile birlikte tüketildiğinde ciltte pigmentasyona neden olduğu için cildin daha canlı görünmesini sağlar.

  • C vitamini ile kolajen üretimini destekleyerek cildin daha genç görünmesine yardımcı olur.

  • Sağlığa sayısız faydası bulunan Omega 3’ün bal kabağında da mevcut olduğu unutulmamalıdır.

  • İçeriğindeki kalsiyum, manganez, magnezyum, bakır, demir ve fosfor ile kemik dokularındaki hasarın iyileştirilmesine, kemik gelişimine destek olur.

  • Potasyum bakımından da oldukça zengin olan bu süper besin kan basıncının düzenlenmesine yardımcı olur. Potasyum; kan damarları ve arterlerin gevşemesini sağladığı için kalpteki stres azalır ve kan basıncı düşer. Ayrıca potasyum; hücre ve dokulardaki sıvı dengesinin düzenlemesini de sağlar.

  • B1, B3, B6, Pantotenik asit gibi birçok vitamini; folik asit, fosfor, demir gibi minerali yapısında bulunduran bal kabağına bu kış beslenmenizde mutlaka yer açın. İçeriğindeki vitamin-minerallerle hem bağışıklık sisteminizi güçlendirin, hem metabolizmanızı hızlandırın hem de sağlıklı bir cilde sahip olun.







Afiyet şifa olsun :)

2 Comments

  1. Çok güzel görünüyor canım çekti :) Fotoğraflar da harika bayıldım. En kısa zamanda deneyeceğim daha önce hiç yapmadım :)

    YanıtlaSil